قیمت آلومینیوم برنز

1403.04.13
ریال ؟ هر کیلوگرم
  • قیمت میلگرد آلومینیوم برنز
درجه 1

برنز آلومینیوم (نایبرال)نام دیگر آلیاژهای مس و آلومینیوم است. برای خرید آلومینیوم برنز و اطلاع از انواع

 و موجودی آن نیز تنها کافیست تا به شماره 09359545454 در واتس اپ یا تلگرام پیام ارسال فرمایید و با کارشناسان فروشگاه رنگین فلز ممقانی گفت و گو کنید.

برای آشنایی بیشتر، دریافت اطلاعات فنی و عوامل تاثیرگذار بر روی قیمت آلومینیوم برنز متن زیر را تا انتها مطالعه کنید.

از ویژگی‌‏های آلیاژ آلومینیوم برنز می‌‏توان به سختی بالا و چقرمگی خوب آن اشاره کرد.
حدود ۵ تا ۱۱ درصد ترکیب آلیاژ آلومینیوم برنز را آلومینیوم تشکیل می‏‌دهد. همچنین این آلیاژ حاوی مقادیری از عناصر آلیاژی مانند آهن، نیکل و منگنز نیز است. از ویژگی‌‏های آلیاژ آلومینیوم برنز می‌‏توان به مقاومت به سایش و مقاومت به خستگی بالای آن‏ها اشاره کرد. در این آلیاژها یک لایه سطحی اکسید آلومینیوم ایجاد می‏‌شود که مقاومت به خوردگی آن‏ها را افزایش می‏‌دهد. 

اصطلاحاً این آلیاژ را نایبرال نیز می نامند.

بسته به نوع و میزان عناصر آلیاژی به کار رفته چندین نوع برنز آلومینیوم موجود است که از آن جمله می‏توان به گریدهای C95500 و C63000 و C86100 و  غیره اشاره کرد که هرکدام کاربردهای مخصوص به خود را دارند. 

از جمله کاربردهای آلومینیوم برنز با توجه به ویژگی‏‌های آن‏ها می‏‌توان به کاربرد آن‏ها در صنایع شیمیایی، پتروشیمی، دریایی و صنایع اسیدی اشاره کرد. از جمله مصارف آلومینیوم برنز در ساخت پروانه‏‌های دریایی، پمپ‏‌های آب، تجهیزات انتقال آب و سانتریفیوژها است.

قیمت آلومینیوم برنز

قیمت آلومینیوم برنز تحت تأثیر نوسانات بازار و میزان عرضه و تقاضا تغییر می‏‌کند. قیمت عناصر آلیاژی به کار رفته در این آلیاژ و همچنین میزان آن‏‌ها در قیمت‌گذاری آلیاژ آلومینیوم برنز تأثیرگذار است. نرخ قیمت آلومینیوم به طور مستقیم با قیمت آلیاژ آلومینیوم برنز مرتبط بوده و این آلیاژ هم به صورت وارداتی موجود است. قیمت ارز بر نرخ آلیاژ آلومینیوم برنز تأثیرگذار است.

برای اطلاع از آخرین قیمت آلومینیوم برنز می‏‌توانید از طریق شماره 021-66802971 با رنگین فلز ممقانی تماس بگیرید. همچنین قیمت روزانه آلومینیوم برنز در جدول قیمت آلومینیوم برنز در همین صفحه قابل مشاهده و دسترسی است.

قیمت میلگرد آلومینیوم برنز

میلگرد آلومینیوم برنز با توجه به ویژگی‌های خود در صنایع و موارد مختلفی به کار برده می‌شود. شما می‌توانید با استفاده از جدول بالا قیمت میلگرد آلومینیوم برنز موردنظر خود را مشاهده کنید. دریافت قیمت گرد آلومینیوم برنز از طریق مسیرهای مشخص شده در سایت نیز وجود دارد. 

خرید آلومینیوم برنز

خرید آلومینیوم برنز از طریق رنگین فلز ممقانی امکان‏‌پذیر است. مشتریان عزیز می‌‏توانند پس از مراجعه به صفحه قیمت آلیاژ آلومینیوم برنز و استعلام آخرین قیمت از طریق واتس اپ یا تلگرام یا روبیکا نسبت به سفارش‌‏دهی آلیاژ آلومینیوم برنز اقدام فرمایند. همچنین به منظور اطمینان از خرید خود می‌توانیدهمه روزه از طریق واتس اپ یا روبیکا در تماس باشید.

عملیات حرارتی آلومینیوم برنز
برنزهای آلومینیومی نیز مانند برنج‌ها به دو دسته تقسیم می‌شوند: آلومینیوم-برنز تک فاز آلفا، با کمتر از ۸ درصد آلومینیوم و برنزهای آلومینیومی دوفازی آلفا-بتا با ۸–۱۲٪ آلومینیوم به علاوه مقادیر کمی آهن (۰٫۵–۵٫۰٪)، سیلیکون (تا ۲٪)، نیکل (تا ۵٪) و منگنز. هر دو عنصر آهن و نیکل استحکام و سختی را بهبود می‌بخشد و اندازه دانه را تصفیه می‌کند، اما اثر نیکل کمتر از آهن است. سیلیکون قابلیت ماشین کاری را ایجاد می‌کند در حالی که منگنز باعث سلامت در ریخته‌گری می‌شود.
برنزهای آلومینیومی آلفا انعطاف‌پذیر هستند و بنابراین قابلیت کار سرد (cold work) دارند. کار سرد استحکام و سختی را بهبود می‌بخشد. علاوه بر موارد گفته شده، برنزها مقاومت خوردگی خوبی در برابر جو و آب دارند. برنزهای آلومینیوم آلفا تک فاز حاوی آهن تا حدود ۳٪ به‌طور مؤثر با کار سرد تقویت می‌شوند. ساختار آنها از ذرات غنی از آهن در فاز آلفا تشکیل شده‌است. آنیل کردن برنزهای آلفا در محدوده دمایی ۵۵۰–۸۷۰ درجه سانتی گراد انجام می‌شود. آلیاژهای بدون آهن، در محدوده دمایی ۵۹۵–۶۵۰ درجه سانتی گراد آنیل می‌شوند. برنز آلومینیومی ریخته‌گری در دمای ۶۲۰–۶۷۰ درجه سانتی گراد می‌شوند. برنزهای آلومینیومی آلفا-بتا قابل عملیات حرارتی هستند. عملیات حرارتی آنها را می‌توان با اشاره به غنای مس در نمودار فازی Cu-Al توضیح داد.
اگر خنک شدن آهسته مس وقتی که ۱۰ درصد آلومینیوم در ترکیب داریم را در نظر بگیریم، این خنک شدن آهسته مس تا دمای محیط یک ریز ترکیب دو فازی از آلفا و گاما(Cu9Al4) تشکیل می‌دهد. پس از گرم کردن مجدد آلیاژ، یوتکتوئید گاما+آلفا شروع به تبدیل به آلفا+بتا در دمایی بالاتر از دمای یوتکتوئید (حدود ۵۶۵ سانتی گراد) می‌کند. گرمایش بیشتر منجر به انحلال آلفا می‌شود و این انحلال تا حدود ۹۱۰ درجه سانتیگراد که ساختار از آن تشکیل شده‌است ادامه پیدا می‌کند و در این دما محلول جامد کاملاً تک فاز بتا داریم. کوئنچ یا سریع سرد کردن آلیاژ از این منطقه تک فاز با دمای تقریبی حدود ۹۶۰ درجه سانتیگراد، فاز غیر تعادلی به نام بتا پرایم که به عنوان مارتنزیت شناخته می‌شود تولید می‌کند.